Bu Blogda Ara

3 Ocak 2017 Salı

Verimli Ders Çalışma - 2 ; Durum Analizi Yapma

        Durum Analizi Yapma 
   Verimli çalışma bir önceki yazımızda da belirttiğim gibi farklı tekniklerin bütünüdür. Öğrencilere verimli çalışmadan bahsetmeye başlayınca ilk önce akıllarına program yapma gelir. Bana gelen bir çok öğrenci hep program yapınca başarılarının artacağından bahsetmiştir. Program yapma işi 5-10 dakikalık bir şeydir. Oysa program yapmadan önce öğrencinin kendini analiz etmesi, eksiklerini belirlemesi, hangi derslere ya da konulara ağırlık vereceği konusunda tespitlerde bulunması gerekmektedir. Hedefine göre ne durumda olduğu, motivasyon seviyesi ve motivasyon kaynakları, stres düzeyi, ailenin ve kendinin beklentileri gibi faktörleri değerlendirmesi gerekiyor. Biz buna DURUM ANALİZ YAPMA diyoruz.


           Durum analizi yapma öğrencinin çalışma verimliliğinin başlangıcıdır. Teknik olarak nasıl ilerleyeceğini ve kendini gerileten sebepleri ortaya çıkarır. Bu sebepleri sağlıklı bir şekilde yapılandırılsa verimli ders çalışma dediğimiz iş sağlam bir şekilde başlamış olur. Üniversite sınavı gibi uzun vadeli performans gerektiren sınavlara hazırlanan öğrenciler durum analizini günlük, haftalık ve aylık şeklinde yaparlarsa üniversite yolculuğunda daha güvenli yürürler. Okul başarısı için çalışma yapan öğrenciler ise sınav haftalarına göre kendilerini analiz edebilirler.

                                                     Durum Analizi Yapma Öğrenciye Ne Kazandırır? 

          1-  Öğrencilerin verimli ders çalışma açısından en büyük yaşadıkları sorun NEREDEN BAŞLAYACAĞIMI BİLMİYORUM? sorunudur. Durum analizini iyi yapan öğrenciler öncelikle bu sorundan kurtulmaya başlar.
          2-  Sınava hazırlık sürecinde yol haritası çıkarır.
          3- Öğrenci eksiklerinin nerede olduğunu bilince planlamasını sağlıklı yapar.
          4- Yersiz motivasyon düşmelerini engeller.
          5- Başarısı artmaya başlar. 
          6- Stres azalır özgüven artar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Katkıda bulunanlar