öğrenmeye çalışmak aslında zor bir iştir. Zamanımızın öğrencilerine daha çok zor gelen bir durumdur. Öğrenci dersin başına oturur ama kafa başka yerdedir ya da dikkatini dağıtacak bir sürü şeyle uğraşabilir. Ders bölününce dikkat ve konsantrasyon dağılır. Bu sefer öğrenci geri dönmekte zorluk çeker. İşte burada devreye ZAMANDAN VE KALİTEDEN ÇALAN etkenler devreye girer. Şimdi bunlardan bahseder;
- Neye çalışacağına karar verememe: Ders çalışma programı olmayan, ne yapacağını bilmeyen, hangi dersin hangi konusunu ne kadar çalıştığını bilemeyen ya da eksiğini bilmeyen öğrenciler yaşar.
- Çalışmayı Erteleme: Erteleme davranışı öğrencilerin en çok yaşadıkları sıkıntıları arasındadır. Bir türlü çalışmaya başlayamaz. Zaman daralır. Çalışma kalitesi düşer. Sadece vicdan rahatlatmak için çalışmış olurlar.
- Cep Telefonu- İnternet: Ders çalışırken öğrencinin yanında telefon veya tablet gibi cihazlar varsa ders çalışma eylemi sürekli kesintiye uğrar. Bir mesaj mesaj sesi çalışma atmosferini kesintiye uğratabilir. Telefon sessizde olsa bile ''acaba birşey yazdılar mı beklentisi'' eli sürekli telefona gitmesine sebep olur. Bu da kaliteyi düşür.
- Ara Verdikten Sonra Geriye Dönmeme: Çoğu öğrenci ders çalışmaya başlar. Biraz devam eder. Mola vermek ister. Mola verir ama bir türlü geri gelmez. Ya tv ye takılır, ya telefona takılır ya da evdekilerle muhabbete başlar. Haliyle zaman ve kalite sorunu ortaya çıkar.
- Arkadaşlara Hayır Diyememe: Planlamayı en çok bozan sebeplerden biridir. Öğrenci derse otursa bile öğrenci bir arkadaşın çağırması ile çalışmaya ara verebilir.
- Ders Çalışma Ortamında Dikkat Dağıtan Nesneler Olması: Eğer öğrenci ders çalışmaya motivasyonlu oturmazsa ders çalışma kalitesini düşürecek bahanelere daha fazla açıktır. Onun için ders çalışma ortamında öğrencinin dikkatini dağıtacak nesnelerin olmaması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder